Jostain syystä minä en osaa kesällä neuloa. Jonkun verran olen virkannut. Mm. kukka lasinaluset  ystävälle synttärilahjaksi (kuva jäi tietty ottamatta), muutama amigurumi (viimeistelyä vaille valmiita). Nyt syksyn hiipiessä ympärillä olen kaivanut "tikuttimet" esiin ja alkanut innolla neuloa. 

Sain tuliaiseksi vironvillaa ja siitähän on pakko työstää revontulihuivi www.ullaneule.net/0307/ohjeet_revontuli.html . Pidän itseäni vielä suht aloittelevana neulojana (vaikka olenkin jo reippaat 20 vuotta neulonut), koska työni ovat olleet pieni muotoisia ja helppoja (sukat, lapaset, säärystimet, pipo jne). Revontulihuivi on ehdottomasti isoin neulomis-projektini ikinä. 

Tein itselleni to do-listan ja sen perusteella totesin että on järkevää liittyä ensimmäistä kertaa mukaan sukkasatoon.

 

http://sukkasato.blogspot.com/2011/08/tervetuloa-mukaan-sukkasatoon-2011.html  Siinä vielä linkki sukkasadon omiin sivuihin. Minä osallistun perunalaarin kautta. 

Kovasti on tullut lankavarastoja myllytettyä ja mietittyä millaisia sukkia tekisin. Tarjoituksenani on tehdä joululahjaksi sukkia ja yhdet sukat tilauksesta (saavat kuulemma olla vaikka eri pariset). Ihanne sukat, saa kaikki (niinhän mä luulen) jämälangat hävitettyä! Tykkään neuloa perussukkia, valmistuvat näppärästi töllön tuijottelun ohessa. Haastavampi malli tarvitsisi koko aikaisen huomion. Alkaisi jo syyskuu!

Onneksi syksyn myötä telkkariin palaa ja tulee paljon katsottavia sarjoja! Minun lemppareita on: Täydelliset naiset, Uusi päivä, Sinkkuelämää. Uutuuksista odotan eniten suomalaista Klikkaa mua ja jenkkilästä Blue bloods.

Odottelen, että pääsisin tänä syksynä erään sortin äänikirja-maailmaan käsiksi (ne on jotain daisy-tiedostoja tmv). Toivon että pääsen näkövammaistenkirjaston jäseneksi ja pystyn yhdistämään kaksi kenties rakkainta harrastustani: neulomisen ja lukemisen. 

Mukavaa ja tuotteliasta syksyä kaikille! 

P.s. Kävästiin valkosipuli-markkinoilla Keravalla. Ohessa saalis.